söndag 21 september 2008

Söders höjder

Igår var hela familjen på långpromenad in till pappas favoritställe i Stockholm, Söder. Vi startade hemifrån på förmiddagen och kom inte hem förrens vid middagstid. Vädret var toppen och allt var frid och fröjd. Jag fick till och med sitta upp i vagnen. Tänk vad världen ser annorlunda ut ifrån en annat synvinkel, spännande.

Vi var inne i Skrapan som firade att de hade haft öppet i ett helt år...
Det var massvis med folk och alla som gick förbi när jag poserade och visade upp mina muskler inne på basaren tyckte att jag var grymt söt. Jag hörde en tant som sa; - Det där var det sötaste jag sett.

Efter Skrapan var det Söderhallarna som gällde. Mamma och pappa var hungriga och det var mat som gällde för mig också. Pappa bestämde att vi skulle äta på en engelskpub, något som de som arbetade på puben tyckte var mindre bra. De såg och hörde nog en skrikande bebis och gäster som tog till flykten pga. detta, men som vanligt uppträdde jag exemplariskt och sa inte ett pip under hela lunchen.

När alla inklusive jag, var mätta och belåtna passade vi på att titta lite inne bland alla delikatesser som finns i Söderhallarna. Mamma och pappa köpte en liten present som skulle ges bort senare under kvällen. Jag var mest fascinerad av fiskarna på Melanders.

Sedan var det tid att bege sig hemåt och mamma och pappa styrde vagnen i den riktningen. Vi tog en omväg förbi Hammarby Sjöstad där det blev en fika och en snabbtitt i Addidasaffären. Jag sov gott och det var nog tur det för väl hemma fick mamma och pappa stressa lite för att hinna duscha och göra sig iordning för nya äventyr.

Inga kommentarer: