måndag 29 september 2008

2 x Theo, Zeb & Edvin

I fredags packade mamma in mig och en massa saker i bilen. Vi hämtade upp pappa vid Gullmarsplan och styrde bilen söder ut, mot Jönköping. Jag längtade så mycket att jag ville komma fram fort och hur löser man det... jo, man sover. Mamma och pappa var lättade över att inte ha en arg och ledsen bebbe i bilen och jag öppnade inte ögonen förrens bilen stannade hos farbror Jonas och faster Erica i Huskvarna tre timmar senare. Här var det middag som gällde, farfar hade varit och handlat grekiskt mat och farbror Patrik och faster Linnéa kom också och gjorde oss sällskap. Farmor var på kräftskiva, men jag vet att hon hellre hade velat vara med mig :-)
Jag var lite förkyld och pappa tyckte att det var lite kallt hos farbror och faster att han klädde på mig både tofflor och mössa samt en varm stickad kofta.

Efter en trevlig kväll med mycket skratt åkte jag, mamma och pappa hem till farmor där vi skulle sova. Jag gick och la mig på direkten, ju fortare jag somnar - desto fortare får jag träffa farmor, tänkte jag. På lördagsmorgon tyckte jag att det var dags att gå upp redan klockan sju. Farmor kom in i sovrummet och hämtade mig och mamma och pappa fick sängen för sig själva. Det händer inte varje dag.

När mamma och pappa masat sig upp ur sängen åkte vi in till Jönköping för att hälsa på pappas gamla klasskompis. Där fick jag träffa en annan cool kille vid namn Theo. Himlans snyggt om jag får säga det själv. Theo 1 som jag kallar honom är 9 månader och mycket större än mig. Han var dock jättesnäll och lät mig leka med hans leksaker.

Efter denna lilla utflykt var det sovdags. En stor kväll väntade, så det var bäst att vara utvilad. Jag sov jättelänge, så länge att mamma och pappa var tvungna att åka iväg till festen utan mig. Farmor lovade att ringa mamma när jag vaknade så att hon kunde komma och hämta mig så att jag fick träffa mina kompisar, Zeb och Edvin. Egentligen skulle de vuxna ha ätit kräftor, ni vet sådana där röda med klor, men eftersom denna middag har skjutits på framtiden ett antal gånger kändes det som om kräftsäsongen var förbi. Det blev istället en Libanesiskafton. Lika trevligt det. Mamma och pappa hann äta alldeles i lugn och ro innan jag vaknade hemma hos farmor och mamma tyckte att det kändes lite konstigt att inte jag var med. Men för hennes skulle är jag glad, det är inte varje dag hon hinner äta varm mat och sitta ner kring ett bord och tala med andra stora människor.

Jag och Zeb hälsar på varandra.

Stora kompisen Edvin

Efter en lång kväll som jag och mamma bröt upp tidigare än pappa som inte kom hem förrens tidigt på morgonen var det åter en ny dag som väntade. Mamma fick återigen sovmorgon och jag och farmor myste. Jag tror att både mamma och farmor är lika lyckliga över detta. Det blev en lugn förmiddag med gammelmormor som kom på besök.

Hon hade köpt en jättefin blå kanin till mig, jag tycker jättemycket om den. Efter en stund kom farfar förbi och de vuxna åt lunch innan vi återigen skulle sätta oss i bilen för att åka tillbaka hem till storstaden. En helg går alldeles för fort och det är alltid tråkigt att åka ifrån Tenhult. Men jag kommer snart tillbaka.

Visst är jag stor och duktig som kan sitta på pappas axlar, nästan alldeles själv.

Inga kommentarer: