tisdag 2 september 2008

Babysim

Äntligen var det dags. Jag och mamma ska åka och bada för första gången. Igår la vi fram allting som vi skulle ha med oss på sängen. Tur att mamma la dit mig också, tänk om hon hade åkt iväg själv, utan mig!


När det sedan var dags att åka iväg ville badankan som jag fått av farmors kompis tant Renée också följa med, så mamma var tvungen att stoppa ner honom i väskan också.

Så här ser det ut när man kommer med bilen till Badkompaniet. Som tur var hittade mamma dit utan problem, sist vi var där promenerade vi ju dit och man kan ju inte köra med bilen på gångvägen, så mamma fick hitta en annan väg idag.

När vi kom fram hade vi gott om tid på oss inne i omklädningsrummet. Här fick jag ligga och prata med badankan medan mamma bytte om till sina badkläder. Efter en liten stund kom det en tjej som hette Ida och la sig bredvid mig, hon var söt:-)

Min simfröken hette Cissi och hon var jättesnäll. Hon lärde mamma och alla andra föräldrar som var där (mest mammor, men faktiskt två pappor) olika saker som de kan göra med oss i vattnet. Jag fick ligga på både mage och rygg, jag tyckte bäst om att ligga på mage och plaska trots att jag fick några kallsupar. I slutet av simpasset fick mamma hälla vatten med en vattenkanna framför, bakom och på mig. Det var jättespännande och jag tyckte inte att det var ett dugg läskigt när hon hällde vatten över huvudet på mig.

När vi hade duschat av oss efter badet och både jag och mamma hade fått på oss alla kläder fick jag äta lite mat och sedan var det dags att åka iväg mot nya äventyr. Jag var så trött att jag inte ens hann komma fram till bilen som stod 25 meter ifrån ingången innan jag somnade. Jag längtar redan till nästa vecka.


Inga kommentarer: