fredag 12 september 2008

Hipp hipp hurra!


4 månader gammal, på dagen. Grattis till mig!
Det passade alldeles utmärkt att jag skrattade högt för första gången dagen till ära. Mamma höll på att fåna sig och tillslut kunde jag inte hålla skrattet inne. Mamma och pappa blev jättestolta och tyckte att det lät jätteroligt. Kul att man kan glädja någon.

När man är 4 månader får man börja att äta fast föda så idag skulle jag prova på min första gourmetmåltid. Den bestod av potatis, smör och lite bröstmjölk, mums. Mamma och pappa har fått en massa egenodlade potatisar ifrån moster Helenas landställe och en av dessa fick jag kalasa på. Jag vill lova att den smakade toppen.


Först var man tydligen tvungen att koka den för att den skulle bli mjuk.

Sedan skalade farmor potatisen och mamma mosade den tillsammans med de andra ingredienserna.

Jag har fått en fin röd hakklapp som jag ska ha på mig när jag äter mat. Pappa tycker att den är onödig, men det är för att det inte är han som tvättar i detta hushåll.

Jag fick sitta i farmors knä medan mamma och pappa turades om att ge mig mat. Jag var jätteduktig på att få in maten i munnen och jag svalde till och med ner det mesta.


Nästan ingenting hamnade i hakklappen och bara en pytteliten bit av potastisen hamnade på golvet. Beröm till mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara så du ser att jag faktiskt gick in och läste =) Moster Helena tackar för sitt omnämnande i bloggen :D