onsdag 3 september 2008

Hårborste & skor

Idag var jag och mamma och hälsade på en familj som mamma brukade sitta barnvakt hos. Nu är de barnen stora, de går i nian och behöver ingen "barnvakt" längre. Mamma brukar vara där ändå för hon tycker så mycket om dem, de är mer som småsyskon nu.

När vi kom dit fick jag presenter, jag blir alldeles för bortskämd. Sophie, Carl-Otto, Margareta och Ulric hade köpt jättefina kläder till mig som jag kan ha när jag har blivit lite större. Jag fick mina alldeles första par skor också. Jag tycker att dem är jättehäftiga och mamma satte på en av dem på min fot. Jag var jättecool!

En kompis till Sophie som heter Gabriella kom också och hälsade på och då fick jag ännu mer presenter...vilken lyckodag. Hon hade handlat på Body Shop och köpt en fin washcloth och en hårborste. Jag börjar faktiskt få ganska så mycket hår nu så hårborsten kommer att komma väl till användning.


Mamma blev bjuden på jättegod middag och jag fick ligga mitt på köksön och titta på alla köksredskap som hängde ovanför mig. Efter ett litet tag tyckte jag att det minsann fick räcka, jag var också hungrig och jag tänkte absolut inte ligga ensam och stirra i taket när alla andra satt och språkade och hade trevligt. När jag fått i mig lite mat blev jag alldeles trött och då packade mamma in mig i bilstolen och vi åkte hem till pappa som passat på att städa lägenheten (det behövdes) medan vi var borta.

Imorgon kommer min kompis Hilda hit. Jag har tänkt att vi ska gå på promenad och äta lunch tillsammans. Håll tummarna för att det inte kommer att regna.

Inga kommentarer: