torsdag 4 september 2008

Hilda på besök

Idag var min kompis Hilda på besök. Hon kom hit med sin mamma efter en fantastisk vägbeskrivning av min mamma :-) När dem kom var Hilda hungrig och sedan var det dags för mamma och Ylva att fylla sina magar. När alla var mätta och belåtna bestämde sig de vuxna för att vi skulle gå en promenad.
Väl ute i nackareservatet somnade både jag och Hilda, jag först och Hilda lite senare efter att hon legat och spanat in alla träden och människor som vi mötte. Det blev en ganska lång promenad och mamma höll på att svettas bort eftersom hon hade en varm väst på sig. I slutet av promenaden vaknade jag och var inte alls nöjd med att ligga i vagnen på rygg medan mamma och Ylva pradade utav fulla muggar. Vi gick förbi ekobyn som ligger en bit här ifrån, dit vill mamma och pappa flytta och jag också. Vi måste ta tag i detta!
Väl hemma igen fick Hilda låna både mitt babygym och min babysitter. Visst är jag en juste kille.

Här har hon spanat in min groda.

Jag tycker att Hilda är världens sötaste, hon kan göra jätteroliga miner.

Visst har jag fina ögon


Eftersom Hilda ockuperade mina leksaker fick jag ligga på mattan, men som den gentleman jag är, var det absolut inga problem. Jag låg både på mage och på rygg. Jag tycker bäst om att ligga på mage och nu försöker jag att flytta mig framåt, det går inte alltid så bra och efter ett litet tag blir jag rätt så frustrerad. Mamma tycker bäst om när jag ligger på rygg för jag har en förmåga att kräkas upp min mat när jag ligger och anstränger mig. Då kan jag se ut såhär.

Inte så frächt.

Inga kommentarer: