onsdag 17 september 2008

En god munhygien

I morse när mamma borstade sina tänder ville jag såklart göra likadant. Att jag sedan inte har några tänder att borsta, det är en annan femma. Mamma gav mig pappas tandborste, men säg ingenting till honom. Den var jättefin och spännande på alla sätt och vis. Vilka starka och vackra färger den har... Att den sedan kändes olika beroende på vart man höll gjorde inte saken värre.

Efter en liten stund kom mamma på att jag faktiskt hade fått en alldeles egen tandborste av farmor när hon var på besök i helgen så då fick jag även prova på hur den kändes. Den var mycket mindre och mjukare än pappas med den var okey ändå.

När jag hade borstat klart och mamma också var färdig fick jag min favoritnapp. En gul med Nicke Nyfiken på. Den är till för stora bebisar, från 4 månader och uppåt, jag fick den i helgen. Jag känner mig jättestolt med den i truten.

Inga kommentarer: