tisdag 23 september 2008

Jag kan dyka

Idag fick morbror Johan följa med som fotograf till babysimningen. Jag hade bestämt mig för att verkligen showa till det och visa vad jag går för. Mamma hade berättat för morbror att det är väldigt varmt inne vid basängen men trots detta höll han på att få slag när han klev innanför dörren. Jag och mamma hittade honom tillslut där han gömde sig mellan duscharna och basängen :-) När vi kom in till basängen fick vi som vanligt vänta lite på gruppen som simmar innan oss. Sedan, när det är vår tur, åker blöjan av och badbyxorna på.



Jag blir riktigt glad varje gång jag kommer hit, jag älskar att bada. Idag var inte Cicci, vår vanliga badfröken här. Istället möttes vi av en tant som hette Kicki, hon var också snäll som tur var. Vi skulle fortsätta att öva på sådant som vi redan lärt oss men vi skulle också få träffa Herr och Fru badring. Jag och mamma stylade framför morbror. Jag simmade på mage, rygg och jag gjorde till och med ett dyk, men sedan blev jag trött och bekantade mig med badringen istället. Vi slutade lektionen med att mamma hällde vatten på mig med en röd vattenkanna. Jag försökte förgäves att föra pipen på vattenkannan till munnen men mamma stretade emot, men lite vatten lyckades jag dock dricka...


Jag längtar redan till nästa vecka. Undra vad vi får lära oss för nytt då?

Inga kommentarer: