tisdag 30 september 2008

En dag i staden

Igår var jag och mamma på stadsvandring med tant Lena. Lena är mammas kompis från Lärarhögskolan. Vi träffades på Kaffekoppen i Gamla stan där mamma och Lena åt en god lunch i det fina vädret. Jag fick sitta hos tant Lena. Det tyckte jag jättemycket om och jag passade samtidigt på att charma alla på uteserveringen.

Efter lunchen strövade vi vidare och jag vill lova att kullerstenarna i Gamla stan är väldigt sövande. Jag sov gott efter alla intryck ifrån Stortorget. Mamma önskar att hon fick bo i här, men då måste hon och pappa vinna massa pengar på lotto först. Jag uppmanar alla att hålla tummarna.

På Väster Långgatan kan jag flytta in redan nu om jag vill...

Vi spatserade sedan vidare och såg på långt håll vårt vackra stadshus i solskenet.

Efter en sväng i några affärer vid T-centralen åkte vi tunnelbana hem igen. Tunnelbanan är skoj vill jag lova, det går så fort att man inte riktigt hinner se allt som passerar utanför fönstret, mamma trodde inte att mina ögon kunde röra sig så fort fram och tillbaka. Men ki fick hon.

Inga kommentarer: