måndag 22 september 2008

Innebandypremiär

Igår var det dags för innebandypremiär i Div. 1 Norra. Min morbror spelar i ett lag som heter Älvsjö och inför den här säsongen har han gjort karriärsbyte ifrån att ha spelat back till att nu vara forward. Spännande, vi får se hur det går. Jag och mamma ville såklart heja och åkte dit för att vara supportrar. Vi hade, tidigare under dagen, varit till Sickla Köpkvarter och förberett oss (handlat hörselskydd till mig) eftersom ljudnivån på matcherna brukar vara hög. Här är jag och mamma påväg ut till bilen.

När vi kom till matchen var den i full gång och Älvsjö ledde. Jippi! Jag vill lova att det var mycket att titta på. Mitt huvud ville inte vara stilla och ögonen fångade upp allt som hände. Min morbror Johan har nummer 15 när han spelar. Här står han och väntar på att spelet ska komma igång.

Jag blev fort trött och efter andra perioden var det läge att åka hem. Då stod det 8 - 2 till morbrors lag och han hade gjort ett mål och någon assist, beröm!

Jag somnade så fort jag och mamma satte oss i bilen, det var många intryck att bearbeta och det gör jag bäst sovandes. Senare på kvällen ringde morbror och sa att de tillslut vann med 11 - 3. Vi ses nästa hemmamatch.

Inga kommentarer: