lördag 20 september 2008

Lekmattan är klar

Igår var jag på besök hemma hos Hilda. Ylva, hennes mamma, hade sytt klart den berömda lekmatta och den skulle provliggas. Jag ställde med glädje upp! Den var verkligen jättefin, Ylva hade använd olika material och sytt både saker som man kunde känna på, saker som man kunde flytta på, saker som glänste och massvis med andra finesser. Här är några bilder ifrån vår härliga lekstund.


När vi hade lekt länge och väl och mamma och Ylva hade hunnit äta lite lunch tog vi en långpromenix till Tumba centrum. Där tittade vi i affärer, jag fick ingenting, mamma fick en ny BH, orättvist! Sedan var det dags för fika och jag och Hilda charmade som vanligt alla i närheten. När vi kommit hem till Ylva igen hoppade jag och mamma in i bilen för att åka hem till pappa som - kors i taken - var hemma tidigare än halv sju. Beröm till honom! Han överraskade oss med en nystädad lägenhet och en fruktansvärd träningsvärk ifrån hans boxningspass dagen innan. Vi retas lite med honom då han verkar tro att han är lika vältränad som förr i tiden trots att han inte har lyft så mycket som ett finger på flera månader:-)

På kvällen fick mamma lite ledigt ifrån mig och passade på att åka iväg och titta i affärer, efter ett tag tyckte inte jag att det var så kul att vara ensam med pappa längre, så jag bestämde mig för att bli hungrig. Mamma blixtinkallades och så var det slut på den shoppingrundan. Efter mat var det sängdags och i natt sov jag hela natten, förutom att jag blev lite hungrig vid tvåtiden. När jag sedan vaknade vid sju fick mamma ligga kvar i sängen och jag och pappa tillbringade morgonen tillsammans. Mamma säger tack och tittar kärleksfullt på pappa, gud vad fånigt.

Inga kommentarer: