fredag 12 september 2008

Bumbo & jag i tvättstugan

Idag hade mamma tvättid och jag fick som vanligt haka på. Jag gillar faktiskt tvättstugan, det är svalt och mörkt och tvättmaskinerna ger ifrån sig ett härligt sövande ljud. När jag var en pytteliten bebis somnade jag alltid direkt när mamma ställde ner min korg på golvet. Nu är jag lite större och kan faktiskt hålla mig vaken - för det mesta - jag somnade vid ett av tillfällena idag också:-) Idag var det första gången Bumbo fick följa med ner i källaren. Jag tror att han tyckte att det var toppen, det gjorde i alla fall jag. Jag och Bumbo fick stå på golvet och titta på när mamma fixade med all tvätt. När vi skulle in i torkrummet fick vi åka med i klädvagnen. Det var skoj!

När det var dags att gå upp i lägenheten igen fick jag åka på mammas arm medan Bumbo fick samsas bland lakan och handdukar i den stora Ikeakassen som mamma använder.

Väl uppe i lägenheten fick jag ligga på mitt fina täcke som mamma placerade på hennes och pappas stora säng medan hon passade på att vika allting som fanns i den blå påsen.

Ikväll kommer farmor på besök, det ska bli roligt. Undra om hon tycker att jag har blivit en stor kille?!

Inga kommentarer: