onsdag 26 november 2008

Pulkaåkning

Igår var moster Elin på besök med sin superkamera, det var dags att föreviga min första pulkaåkning. Visst blev fotona fina. Jag, mamma och moster klädde oss varmt och gick ut i snön för att njuta av den fina dagen. Mamma hade ju köpt en pulka till mig och nu skulle den invigas. Iklädd en massa kläder som toppades av min nya overall satt jag som en michelingubbe i pulkan.

Jag såg nog mer rädd än förtjust ut när mamma drog iväg med mig bort mot pulkabacken. Efter en liten stund och några åk i backen tyckte hela skaran att det var dags att gå hem, vi hade ju en stor uppgift framför oss, att montera och instalera moster Elins nya GPS. Jag satt i mammas knä inne i mosters nya fina bil och njöt. Det här var bättre än att åka pulka.

Mamma har insett att det nog krävs fler pulkautflykter innan jag kommer att tycka att det är superroligt. Tack moster för de fina bilderna. Du är välkommen att hälsa på any time!

3 kommentarer:

Ylva sa...

Verkligen jättefina bilder!
Hoppas vi blir friska snart så vi kan leka.
Kram kram

Anonym sa...

nu har jag skickat fler bilder! du är så söt theo. din mamma med! nu har snön smält bort, men vi kan väl leka på mattan i köket? den vet jag att du tycker om :).

Theodore sa...

tack för alla bilder moster, mamma har laddat ner dem på datorn så nu kan vi titta på dem när vi vill. Jag leker gärna i köket om du kommer hit.Stor kram från mig!