måndag 17 november 2008

Jönköping

I fredags packade hela familjen in sig i bilen och styrde mot pappas hemstad Jönköping, eller rättare sagt Tenhult som ligger strax utanför. Mamma hade tappert kämpat hela förmiddagen för att jag inte skulle somna eftersom jag tydligen skulle göra det i bilen, men det tyckte jag var en dålig idé. Jag somnade visserligen i Södertälje men vaknade sedan redan i Norrköping. Efter en stund var det dags att sova igen och sedan vaknade jag lagom till Ödeshög där vi tog en liten pause. Jag fick äta mammamat och provköra bilen med pappa.

När det bar av igen satt jag tyst och glad och lekte med mina leksaker ända tills vi kom fram. Mamma och pappa var glada över att ha en lycklig bebbe. Väl framme hos farmor var det presentutdelning, jag har ju fyllt 6 månader och inte undra på att man får presenter då. Massvis med presenter, tusen tack alla! Farmor bjöd på god mat och farfar kom också dit, han hade med sig såpbubblor, gisses vad skoj! På lördagen var det en tripp in till Jönköping som gällde, jag skulle träffa mina farbröder Jonas och Patrik samt faster Erica.


Det lagades lunch i Patriks lägenhet och jag fick också äta. Efter en stund kom pappas barndomskompis Danne förbi, gissa om han hade mysigt skägg. Jag gossade minnsan massvis med honom. Även tanterna Renée och Angela kom förbi. Det var skoj, jag har inte sett dem sedan jag var pytteliten.

På kvällen var vi bjudna hem till min kompis Zeb. Storkompisen Edvin var också där och hälsade på. Det var full fart hela kvällen, jag och Zeb fick sitta bredvid varandra och äta katrinplommon, mums! Edvin tyckte att jag och Zeb var skojiga men mest av allt gillade han fiskarna i Madde och Emil's akvarium. Kvällen var trevlig och lång och när alla bebbar höll på att somna var det dags att åka hem. Jag somnade av utmattning så fort jag satte mig i bilbarnstolen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig mitt lilla hjärta, det är så tomt när du har åkt hem saknar mysstund på morgonen. Men jag kommer snart upp till dig puss o kram på dig så länge fråmn farmor