fredag 7 november 2008

Bilen är död

I torsdags skulle jag och mamma åka till Hilda och hennes mamma Ylva. Vi skulle få följa med till öppna förskolan där Hilda bor och jag skulle få träffa alla Hildas kompisar som jag har hört så mycket om. Jag och mamma gjorde oss klara att åka. Det var tidig morgon och mamma var jättestolt över att hon lyckats få upp mig ur sängen, fått på mig alla kläder, duschat, ätit frukost och packat blöjväskan samt en liten frysväska med min mat. Väl ute vid bilen packade mamma in mig och tänkte att hon skulle starta bilen innan hon skrapade rutorna. Sagt och gjort, hon gjorde ett försök och sedan ett till, men bilen ville inte starta. Det visade sig att mamma glömt att släcka lampan bak där jag sitter och batteriet var därför helt urladdat, typiskt! Det var bara att bära in allting igen och ringa till Ylva och Hilda för att boka om vår play-date. Nu var ju inte problemet ur världen... Det visade sig nämligen att det var städdag på vår gata just denna dag och mamma visste att pappa skulle bli galen om vi fick parkeringsböter också:-) När mamma tittade ut genom fönstret en stund senare såg hon sin chans. Fastighetsskötaren Bengt var ute och körde med sin lilla traktor. Till mammas glädje hade han startkablar i sin bil och var dessutom villig att hjälpa oss. Hans vita bil kördes fram och kablar kopplades mellan motorerna och hux flux så hade vår bil starta. Vilken tur, nu kunde vi flytta den till en annan gata. Så istället för en heldag hos Ylva blev det en utflykt till Ronnebyvägen där en ny parkeringspats hittades och sedan spenderade jag och mamma dagen hemma i lägenheten samt med en promenad till Sickla där vi köpte en ask med choklad till Bengt, en Merci-ask såklart...

Jag tycker om min nya pipmugg som jag fått av mormor

Nappen hamnar ibland lite fel

Min nya lekmatta och min nya leksak med klossar

Mina nya vantar som jag fått av farmor är bra att ha när man ska på långpromenad med mamma och det är kallt ute

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farmor: Du är den sötast lille killen jag vet, oj vad du har blivit stark. Du är bäst, farmor längtar efter dig.

kramar till dig

Theodore sa...

Jag längtar efter dig också. Just nu är jag på Ornö och sitter och tittar med stora ögon på Tiger, familjens katt. Han kurrar och vill att mamma ska klappa honom. Helst vill han nog sitta i mammas knä, men där sitter ju jag...