torsdag 27 november 2008

En gåstol funkar till mycket

Idag har jag och mamma varit till min kompis Kalle och mammas kompis Lisa. Vi var bjudna på lunch klockan elva och mamma trodde inte att vi skulle komma dit i tid eftersom jag bestämde mig för att ta en lång förmiddagsnap i min nya spjälsäng innan vi skulle åka. Men lydig som jag är vaknade jag snällt så att vi kunde åka och vi kom precis i tid. Bra jobbat! Kalle är ju lite större än mig, men jag visar ingen rädsla. Iställe tittar jag med spänning och önskar innerst inne att jag kan göra de saker som Kalle klarar av. Snart, snart! Kalle hade en gåstol som jag fick låna, den var spännande vill jag lova. Jag fick dels sitta i den när jag åt och så kunde jag ta mig både framåt och bakåt i den, mest bakåt, men det gör detsamma. Kalle kunde även putta på mig när jag satt i gåstolen, det tyckte han var jättekul, jag tyckte att det var sådär.
Mamma var toppen nöjd efter lunchen, hon blev nämligen bjuden på lyxmat. Tandorichicken, nanbröd och bönsallad. Det är skillnad mot de rester som hon brukar äta här hemma. Efter lunchen var både jag och Kalle trötta så när vi åkte vidare mot Ikea gick Kalle och sov i sin säng. Jag somnade i bilen, men vaknade (två minuter senare) framme vid Ikea. Man vill ju inte missa någonting. Mamma handlade nya sängkläder till min nya säng och jag pratade med alla som ville lyssna. Efter en timme eller så åkte vi hem till oss. Ikväll ska vi till Lotta och Peter på fika. Peter ska baka, vi får se hur det går :-)

Inga kommentarer: