söndag 16 november 2008

Kalle & andra bebbar

Veckan har gått jättefort och tyvärr har mamma varit dålig på att fotografera. Jag har haft besök av Kalle och Lisa. Lisa är mammas arbetskompis och Kalle är hennes son. Han är 3 månader äldre än mig och mycket större. Han ville gärna ta alla leksaker som jag hade och det gick alldeles utmärkt tills det att han försökte ta min napp. Då rackarns... Kalle hade nämligen redan sin egen napp i munnen och då han tog min var jag inte sen med att rycka tag i hans. Det tyckte hans mamma Lisa var bra, eftersom Kalle oftast inte får något motstånd i kampen om alla grejer som finns att leka med. Kalle och hans mamma var här på lunch och sedan gick vi en långpromenad i regnet. Både jag och Kalle somnade fort i våra vagnar och mamma och Lisa var de enda som blev blöta. Efter en trevlig stund lämnade vi av dem vid tunnelbanan. Hoppas vi ses snart igen. På fredagen var det dags för mammagrupp. Äntligen dags att träffa alla kompisar igen och gisses vad alla har blivit stora. Jag kommer fortfarande ihåg då vi träffades första gången och jag endast var tre veckor gammal. Då var alla små små pluttar (jag var yngst och Bruno var äldst) som låg och sov i våra mammors famnar. Nu var det full fart, det var bebbar överallt. Några kröp, andra ålade och vissa satt still och gjorde en massa konstiga och högljudda ljud. Jag tyckte att det var jättekul att träffa alla igen och jag märkte att mamma tyckte det var roligt att träffa alla mammor. De, inklusive mamma hade dock inte blivit större sedan vi sågs sist utan faktiskt mindre. Detta skulle firas med kladdkaka, morotskaka och äppelpaj, vilket kalas. Alla sa att eftersom man fortfarande ammar så får man äta massvis med godsaker, jag längtar tills det att jag också får smaka. Apropå att äta så är det faktiskt någonting som jag har blivit riktigt duktig på. Nu äter jag gröt både som frukost och kvällsmål. Till lunch brukar jag äta pureér av olika slag, en favorit är kyckling, potatis+palsternacka och majs. Ärtor är också okey, men bäst av allt är efterrätten. Mango, päron, banan är några av favoriterna. Mamma försöker lura i mig någonting som heter välling, men än så länge är jag skeptisk.

Inga kommentarer: