torsdag 20 november 2008

6-månaders koll

I morse var jag och mamma iväg till BVC. Eftersom jag nu är en stor kille, hela 6 månader och 8 dagar var det dax att träffa farbror doktorn för att se att allt står rätt till. Jag vaknade tidigt och mamma var lite orolig för att jag skulle vara trött och grinig när vi kom till doktorn (sist vi var där skrek jag konstant i en halvtimme). Men inte behövde hon oroa sig inte, jag somnade i bilen på väg dit och när vi kom fram var jag på mitt bästa humör. Farbror doktorn visade sig vara en tant doktor och det gick lika bra det. Innan vi fick komma in till doktorn träffade vi syster Monica som vägde och mätte mig. 7825 gram och 67.5 cm lång. Inte illa pinkat :-) När vi sedan kom in till doktorn fick jag leka med en blå kloss, doktorn ville se att jag kunde ta den med båda händerna och att jag följde den med blicken när jag tappade den på golvet... Jag var dock mest intresserad av att stoppa den i munnen. När jag lekt med klossen ett tag fick jag lägga mig på skötbordet. Doktorn lyssnade på mitt hjärta och mina lungor. Hon klämde och kände på mig både här och där, lite obehagligt om jag får säga det själv, men jag gjorde snällt som hon ville. Mamma var jättestolt. När doktorn var klar med sin undersökning sa hon till mamma att jag var en oerhört fin bebbe som var otroligt stark och nyfiken på vad som hände runt omkring mig. Mamma blev om möjligt ännu stoltare. Nu väntar vi bara med spänning på att jag ska börja krypa, doktorn sa att det nog snart kommer att hända:-) Dagen till ära hade jag min fina overall som jag fick av farmor och farfar i helgen. Visst är jag tjusig.

Inga kommentarer: