måndag 24 november 2008

Barnvagn och snö...

Idag skulle vi på utflykt till öppna förskolan. Utanför vällde snön ner och det tycker mamma är toppen. Gatan vi bor på är så fin när snön har lagt sig och bilarna är alldeles övertäckta med vit vit snö.

Jag fick sätta på mig min fina overall som jag fick av mormor igår. Den är röd, grå och vit. Till den hade jag min gråa fina stickade mössa som farmor har gett till mig tidigare i höstas. Gissa om jag var snyggast i stan. Mamma packade ner mig i vagnen och trots att jag knappt stack upp under alla täcken fick jag stora blöta snöflingor i ansiktet. Det var sisådär!

Nästan framme vid kyrkan mötte vi Elvine och hennes mamma. Elvine åkte inte vagn utan pulka, det såg jätteroligt ut och hennes mamma sa att de inte hade kommit fram på vägarna med vagnen, därav pulkan, smart! Sista biten gick vi tillsammans och när vi kom fram till kyrkan märkte vi att snöstormen gjort att många stannat hemma, men några tappra få var ändå där.

Vi sjöng min favoritsång om krokodilen och sedan var min dag gjord. Jag, Elvine och Emrik lekte för fullt och när vi gick hem var jag trött av utmattning. Jag somnade efter lite mat och sov sedan en lång stund. När pappa kom hem på kvällen passade mamma på att åka iväg och handla. Gissa vad hon köpte, jo en pulka till mig. Jag fick provsitta i pyjamas och allt, det var toppen!

Imorgon kommer moster Elin och morbror Johan på besök, då ska vi provåka ute i all snö, Jag längtar massvis...

Inga kommentarer: