lördag 22 november 2008

Jag ser det snöa...

I morse när jag vaknade var det alldeles vitt utanför fönstret. Konstigt, tänkte jag, vad är det nu som har hänt? Mamma och pappa berättade att det vita kallades för snö. Hela familjen klädde på sig massa kläder och passade på att gå ut i det härliga vädret. Eftersom vi sovit inne i stan passade det bra att ta rundan runt Djurgården. Vi var inte de enda som var ute. Massvis med stora och små människor lekte i snön, några åkte pulka och verkade ha väldigt skoj! När vi åker till fjällen efter jul ska jag också få åka pulka, det har farmor lovat. Jag somnade ganska så fort och mamma och pappa turades om att köra vagnen på den hårdpackade snön. Efter en liten stund kom en stor traktor och plogade vägen som vi gick på, då blev det lättare att gå, men samtidigt blev det mycket halare. Både mamma och pappa höll på att stå på öronen mer än en gång, tur att jag sov, annars hade jag skrattat :-) När vi nästan var hemma igen kom det en gul spårvagn i full fart.


När vi hade värmt oss en sväng, pappa hade drukigt kaffe och jag hade ätit lunch tyckte mamma och pappa att det var dags att åka hem till Björkhagen igen. Pappa klädde på mig ordentligt med kläder så att jag inte skulle frysa i bilen. Jag sa hejdå till Sophie och Lexi och sedan hoppade hela familjen in i bilen för hemfärd. Hoppas att snön stannar kvar på marken, mamma har sagt att det brukar vara lite dåligt på den fronten.

När vi kom hem var jag så trött att jag somnade efter dagens bravader. Mamma och pappa passade på att dricka glögg och prata lite med varandra. Det tror jag att de tyckte var trevligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej farmors lilla hjärta!
Ja när vi är i fjällen ska vi åka pulka så snön sprutar eller hur ..
Hoppas att tomten har med sig en fin liten pulka till dig.

Många pussar och kramar till dig och dina föräldrar.

Anonym sa...

men varför kom ni inte förbi aquaria? jag hade bjudit på pepparkakor :).

Theodore sa...

Jag visste ju inte att det var där du jobbade, trodde du var på Rival.

PK