måndag 10 november 2008

En helg med Sophie och C-O

Jag och mamma efter promenaden

I helgen styrde jag och mamma bilen mot Ornö. Jag skulle få lite lantluft och pappa skulle få vara själv hemma med en kompis (de skulle på konsert och säkert dricka en massa öl). På Ornö bor Sophie och Carl-Otto, de är vänner till vår familj och jag tycker jättemycket om dem. Sophie tycker jättemycket om mig och jag tror att Carl-Otto också gör det fast han med viss tvekan håller i mig. Vädret var inte det bästa men mamma, jag, Sophie, Margareta och Lexi gick i alla fall ut på en promenad. Det var härligt och till mammas glädje körde Sophie vagnen en stund.

...jag somnade som vanligt


Resten av helgen gick i en väldans fart, tänk vad mycket uppmärksamhet jag fick. Sophie och jag lekte massvis och Carl-Otto drog också sitt strå till stacken. De stora åt god middag och på kvällen var vi samlade framför TV:n. Jag fick hålla i TV-dosan, vilket är samma sak som "I've got the power" :-)

När det var dags för mig att äta hjälpte Sophie gladerligen till att mata, även Lexi ville vara säker på att jag verkligen åt upp allting.

Helgen gick fort och när vi lämnade Ornö på söndagseftermiddagen var hela bilen full med saker och människor, både stora och små. På färjan fick jag komma upp ifrån min bilstol och sitta i framsätet med mamma. Jag fick låna Carl-Otto's keps också, det är stort!


Jag längtar redan till nästa gång då vi ska åka ut i skärgården igen.

Inga kommentarer: