onsdag 12 november 2008

Öppen förskola i Tumba

I måndags blev det äntligen av, ett dött batteri stoppade oss ju som sagt förra veckan :-) Nu kom vi tillslut iväg. Jag och Hilda har inte träffats på säkert två veckor och jag har aldrig fått följa med henne till den öppna förskolan i Tumba. Mamma och jag parkerade bilen hos Ylva och Hilda och tog tillsammans med ovanstående en rask promenad till kyrkan, väl där möttes vi av Sussie som såg jättesnäll ut. Hon hälsade oss välkomna! Det var fullt med både stora, mittimellan och små människor. Vi gick in i ett rum och där fick vi börja morgonen med att både dansa och sjunga, det tycker ju jag är jätteskoj! Mamma och jag kände igen två sånger som vi också brukar sjunga, men mamma var duktig och försökte sjunga med på de andra sångerna också. Efter sångstunden var det dags att fika, både stora och små samlades runt ett stort bord. Jag fick banan och mamma åt en smörgås och drack saft. Det tycker jag såg gott ut men jag fick inte smaka, typiskt! Jag och Hilda satt bredvid varandra och ville efter det att vi ätit färdigt leka med samma leksaker medan vi väntade på att de stora skulle blir färdiga.

Efter en stund hade de äntligen både pratat och ätit färdigt och Ylva visade oss ett rum som låg lite bakom de andra, vilket rum... det var fullt med leksaker. Jag och Hilda tog för oss i den blåa lådan som bara den hade räckt att leka med om ni frågar mig.



Efter en lång stund tröttnade vi på lekrummet och gick tillbaka till rummet där vi sjöng och dansade och där var den... min favorit. En studsmatta, kan ni tänka er vilken lycka. Jag som älskar att hoppa när jag står i mammas knä, för mig var detta som julafton!

Efter två intensiva timmar packade vi ihop och styrde stegen mot Hildas Herrgård, på vägen hem fick vi sällskap av två grannar till Ylva och Hilda. Alla barn somnade och när vi kom fram till de fina nybyggda husen hade vi turen att bli inbjudna till Maria som bjöd på lunch. Jag och Hilda fick sova en stund ute på furstukvisten men vi vaknade ganska så snart och ville vara med where the action was. Efter trevligt sällskap, en god lunch med chokladtårta som grädden på moset packade mamma in mig i bilen på eftermiddagen för att åka hem och vila upp sig. Jag var så trött att jag somnade innan mamma backat ut ifrån parkeringsplatsen vid Hildas Herrgård. Mamma somnade på soffan framför tv:n när vi kom hem, så hon var inte så mycket bättre själv.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej på er allihop! Oj vad stor du blivit och så gullig, snart kan du och Kajsa ha kul ihop. Kram från Yvonne och Kajsa

Theodore sa...

Tack! Jag jag längtar verkligen tills vi träffas igen. Jag växer så det knakar och just nu prövar jag alla ljud som jag kan, högt och tydligt så till och med grannen hör. Jag kan nästan sitta själv och jag kan åla som en mask så jag kommer bakåt.Det är skoj!

Anonym sa...

Hej på dig lilla söta busunge!
Du försöker väl inte dra Hilda i håret eller.....
Vi får ha lite kalas i morgon när du kommer du har ju blivit ett halvt år.
Längtar efter er kramizar från farmor