fredag 1 augusti 2008

Besök på BVC

Nu har jag blivit en stor kille.


Jag väger hela 6160 gram och var lång och ståtlig med mina 60,5 centimeter. Som vanligt tog det mycket längre tid än vad mamma hade tänkt när vi skulle klä på oss, packa ut alla saker, få ner mig i vagnen och komma iväg. Trots att mamma inte är så vältränad och långt ifrån har den kondition hon brukar tycker jag nog att hon lade på en bra spurt bort till BVC i Hammarbyhöjden. Det är ju ingen jättebit, men jag tror att mamma tyckte att det var jobbigt och framförallt varmt som attans. På eftermiddagen var det dags att fira gammelmormor som fyllde 81 år. Mamma satte på mig det har coola linnet. Eftersom pappa är bortrest mest hela tiden är det ju tur att det är någon i familjen som är snygg.


När jag kom hemma var jag sugen på att leka lite, mamma var tvungen att ta av mig mitt fina linne eftersom jag fortfarande tycker att det är väldigt skoj att kräkas för jämnan.

Jag har fått den här fina marracasen av min farmor. Hon köpte den nere i Österrike då de arrangerade fotbolls EM tidigare i somras. Jag börjar bli riktigt duktig på att hålla och skaka på den alldeles själv. Jag slog mig dock i huvudet här om dagen och jag vill lova att jag blev förvånad. Annars är jag mest nöjd. Nu skrattar jag så fort jag ser mamma och jag pratar med alla som är intresserade av att lyssna.

Imorgon ska jag på fest hemma hos Hilda. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer: