torsdag 21 augusti 2008

Med mamma på LHS

Mamma var tvungen att vara inne på Lärarhögskolan i tre långa dagar och var tror ni att jag fick vara... jo, på Lärarhögskolan såklart. Pappa fick ställa upp som barnvakt och vi vandrade fram och tillbaka i korridorerna i väntan på att jag skulle bli hungrig. Jag tyckte att det var ganska så roligt. Det gjorde inte pappa men han och jag passade på att titta på alla bilar som åkte förbi utanför.


Pappa kunde dock inte vara med hela tiden, han har nämligen fått ett nytt jobb och var tvungen att åka dit ibland, då fick jag sova på mammas mage.

Ibland fick jag ligga på bordet när mamma och alla andra tanter och farbröder pratade en massa om någon som heter Maria Montessori och någonting som de kallade för montessoripedagogik.


Nu säger mamma att hon inte behöver åka till Lärarhögskolan på länge. Det tycker jag är bra, då kan hon ägna ännu mer tid till mig, hennes syre!

Inga kommentarer: