tisdag 26 augusti 2008

Massa galna tanter

Idag släpade mamma med mig till tant Catharina som säljer glittrande fina saker, mamma säger att de kallas för halsband, armband och örhängen.


Det var ett stort bord med alla möjliga smycken och runt bordet samlades alla dessa galna tanter. De tittade, provade och pratade en massa med varandra. Jag blev alldeles trött i mina små öron. Som vanligt parkerade mamma mig på golvet med leksaker i stora lass för att hålla mig sysselsatt. Hon har inte riktigt förstått att jag är ganska så nöjd av att bara se mig omkring, det finns ju sååå himla mycket att titta på i ett rum som man aldrig har varit i förut. Har ni tänkt på det? Här dinglar mamma ett halsband som hon köpte till mormor Birgitta framför ögonen på mig.

Det hela slutade med att mamma handlade massa grejer och det gjorde tant Eva-Lena också, hon jobbar på mammas jobb och är jättesnäll. På lördag ska vi hem till henne och äta kräftor, eller rättare sagt, mamma och pappa ska äta kräftor. Jag får hålla mig till mitt vanliga käk, fast jag tycker nog att det är helt ok!

Inga kommentarer: