torsdag 28 augusti 2008

Plättar med sylt & grädde

Idag bestämde sig mamma för att jag var en stor kille och skulle få sitta med vid bordet... Raskt bar det av ner i källaren för att hämta barnstolen som jag har fått av min kusin Agnes. Den är blå och jättefin. Tyvärr är den lite för stor för mig, men med kuddar och filtar som stöttar upp kan jag faktiskt sitta alldeleds själv i den i en liten stund.

När pappa kom hem från jobbet hade mamma gräddat plättar, det gjorde hon utan att säga det till pappa för då hade han säkert sagt att han inte var sugen på det. Min pappa är ganska så kräsen av sig när det gäller mat. Mamma hoppas att jag inte blir lik honom på det området.

När allt var framdukat på bordet fick jag sätta mig i min stol och mamma placerade plättarna precis framför mig, retsamt värre :-) Jag fick inte smaka men mamma och pappa åt så det nästan sprutade plättar ur öronen på dem och trots detta fanns det massa plättar kvar när middagen var över. Det var i och för sig tur för morfar Björn tittade förbi och då fick han också äta några.

Här sitter jag och pappa, pappa ser inte alltid så här konstig ut.

Inga kommentarer: