måndag 25 augusti 2008

Svarta med ödlor på


Snart är det dags för babysim så jag och mamma var och handlade mina första badbyxor idag. Efter att ha tittat på en massa olika bestämde jag mig för ett par svarta med ödlor på. Visst är de snygga! När pappa kom hem var jag sugen på att visa honom vilken stor kille jag är och satte på mig badbyxorna. Han tittade skeptiskt på mamma och undrade varför hon inte hade köpt ett par badshorts istället. Vi var tvungna att förklara att man behöver speciella badbyxor i poolen, för trots att jag är en stor kille, kan det hända olyckor ibland och då gäller det att badbyxorna håller tätt.


På torsdag ska jag och mamma till badhuset för att tjuvkika litegrann och nästa tisdag kommer vi att kasta oss i poolen. Mamma har berättat att det kommer att vara ganska så varmt i vattnet, mellan 32-34 grader. Det är bra för jag är en liten badkruka om det är för kallt, och det är mamma också. Jag tycker att det ska bli jätteskoj - för ärligt talat - jag börjar bli lite trött min min blå badbalja som vi har hemma i badrummet.




Inga kommentarer: