onsdag 30 juli 2008

Svarta och gula elakingar

Idag har jag och mamma varit på utflykt till Flottsbro. Vi träffade mammas kompis Ylva och min kompis Hilda.


Mamma hade med sig picknick och Ylva en jättestor och härlig filt som vi skulle sitta och ligga på. Tyvärr var vi inte ensamma. Det surrade en massa hemska varelser över oss så fort vi slog oss ner. Mamma berättade att varelserna kallas för getningar och att dem är onda. Jag och Hilda var tvugna att ligga under våra insektsnät. Det tyckte jag var roligt... en liten stund i alla fall.


Jag märkte nog att mamma inte heller gillade getingarna, men hon skyllde på mig när vi snabbt packade ihop picknicken och begav oss ut på promenad istället. Vi gick inne i skogen, det var jättemysigt och jag somnade fort, det är ganska så tråkigt att lyssna på alla dessa vuxna som bara pratar om oss :-) Efter promenaden flydde vi in till cafeterian. Det fanns getingar även där, dock inte lika många som ute på gräsmattan. Mamma och Ylva åt glass och jag och Hilda passade på att äta lite också. Hilda fick ett riktigt tag i sin mammas hår. Jag tror att min mamma är lycklig över att vara korthårig, annars skulle hon också ligga risigt till.

Imorgon ska jag tll BVC, jag tror att jag ska skrika även denna gång när de där konstiga människorna klämmer och känner på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grabben kan ju knappt hålla upp huvudet men tydligen så kan han skriva, typ bättre än mig...livet är hårt =)

Anonym sa...

Jag kan visst hålla upp huvudet...

theo