onsdag 16 juli 2008

Första försöket

Nu ligger jag och sover medan mamma Erika ska ge sig på att blogga. Pappa bara suckar, men det är för att han inte vet hur man gör... Igår somnade jag alldeles själv i min nya babysitter utan att varken mamma eller pappa behövde hålla i någon av mina kroppsdelar, inte illa va! Jag tror att mamma tyckte att det var jätteskönt, jag börjar bli ganska tung att bära runt på.

Idag ska vi åka till Drottningholm och träffa mammas kompis Lena som också är lärare. Det är bra med sommarlov, i alla fall då vädret är toppen. Jag skriver mer när vi kommer hem.

2 kommentarer:

Kusinen sa...

Ok. Som din kusin måste jag börja ta lite ansvar.
Du måste tänka över konsekvenserna, både för dig och dina päron, när du väljer att så tidigt visa dig på styva linan.

Att somna utan kroppskontakt gör inte ens jag. Och jag fyller två år på fredag. Jag vill liksom inte ge mina päron det än.
Av två anledningar:
1 - De kan få för sig att deras kvällar går att planera. Att de kan lägga mig vid halv åtta och sedan sätta på en film. Ha! Så skoj ska vi inte ha än på några år.
2 - Sedan måste vi knoddar även ta deras känslor i beaktande. Det är en svår process för våra päron när vi ska klippa navelsträngen. Igen. De liksom behöver känna sig sedda. Behövda.

Jag litar på att du inkommer med rapport att detta inte blivit en vana!

Kram/Agnes

Theodore sa...

Hej Agnes.

Det råkar faktiskt vara så att jag trivs väldigt bra i min babysitter, men jag ska försöka att inte göra mamma och pappa allt för bortskämda, jag lovar.