fredag 18 juli 2008

Midsommar

Min första midsommar spenderades ute på mormor Eva och morfar Björns landställe ute i skärgården. Visst är det fint!


Vädret var toppen och alla var glada. Mamma och pappa som ännu inte har lärt sig att allting tar längre tid när jag är med fick springa för att hinna med Waxholmsbåten... Pappa var måtligt road medan mamma tog det hela med ro. När vi kom fram var det lunch nere på bryggan i viken. Alla vuxna åt massa mat och jag fick ligga i min korg och lyssna till vågorna. Sedan skulle alla tanter på hela ön hålla i mig, det var mysigt, men säg inte att jag tycker det till någon:-)


När vi hade ätit lunch skulle vi åka till Sandhamn för dans runt midsommarstången samt fika med jordgubbstårta... Morfar och mormor Eva har köpt en jättefin flytväst till mig som jag fick ha på mig då vi åkte i deras båt. Den är alldeles ny, och morfars nya leksak om du frågar mig.



Här är jag och mormor Eva vid midsommarstången. Alla stora dansade och några sjöng. Hon som sjöng i microfonen behöver nog öva lite till tills nästa år, jag fick ont i öronen.



Inga kommentarer: