lördag 26 juli 2008

Begravning


Igår var jag på begravning. Det var min morfar Lasse som begravdes. Mamma har berättat att han dog alldeles för tidigt och att han saknas oss alla. Jag är lycklig över att jag hann träffa morfar Lasse då min moster Elin tog studenten. När jag blir äldre kommer mamma att kunna berätta om alla stunder och äventyr som hon och Lasse gjorde då han fortfarande levde. Han kommer alltid att finnas i mammas hjärta och minne, och i och med det, även i mitt.

Carpe Diem
(min moster Elin har tagit de fina fotografierna)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej theo! det var en väldigt fin text din mamma skrivit om min pappa. idag var du väldigt söt måste jag säga. nu ska jag sova och jag gissar på att du sover redan. godnatt!

Kusinen sa...

Tjena Theo-killen!
Vår morfar-Lasse var en hyvens kille. Jag fick smaka hans lakritsglass när vi var i Söderköping.
Jag tror att våra mammor (och moster Elin och morbror Johan så klart!) kommer kunna berätta massor med kul.
Och så får vi hoppas att de lever i "appas" anda och bjuder på glass när vi så önskar...
Kram!