torsdag 17 juli 2008

Hur allting började

I september förra året satt mamma på toalettgolvet med någonting i handen som tydligen visar om man ska få en liten knodd som mig eller inte. Pappa var i Afrika och okontaktbar. Mamma skickade ett meddelande på telefonen till honom där det stod att han skulle bli pappa. Tyvärr är det så att min mamma säger att hon är gravid ganska så ofta, så fort hon har ätit lite för mycket mat eller godis, så pappa visste inte om det hon skrev var sant eller inte men när han förstod att han skulle bli pappa blev han jätteglad. Sedan gick tiden fort, mamma mådde jättebra hela tiden, tydligen kan vissa mammor må dåligt och kräkas och så, men inte min mamma inte. När pappa kom hem fick han följa med till en doktor som smetade massa klet på mammas mage och då på något underligt sätt kunde mamma och pappa se mig inuti mammas mage. Pappa tyckte bestämt att han såg en liten snopp och blev genast stolt som en tupp. Mamma försökte få honom på andra tankar... tänk vad förvånad han annars skulle ha blivit om jag varit en flicka.



I februari passade de på att gifta sig ute på Ornö. Jag har sett bilder därifrån och det är jättevackert. Mamma och pappa var väldigt stiliga och om man tittar på mammas mage kan man se att jag finns där inne. Sen fortsatte våren sakta framåt, jag hade det jättemysigt inne i mammas magen, men jag måste erkänna att det faktiskt började bli lite trångt. Ibland kunde jag höra mammas elever som stoade och stojade, då fick jag nästan ont i huvudet, men för det mesta hörde jag mest mammas röst. När det nästan var dags för mig att komma ut var mamma jättetjock och hon tyckte inte att det var så roligt att gå runt stor som en elefant.


Sedan var det dax, jag skulle ha kommit ut den 7 maj, men det ville jag inte alls, jag hade det himlans bra inne i magen nämligen. Min morbror Johan var lite orolig den 5:e maj, det är nämligen hans födelsedag och han hade inte alls lust att dela den med mig... Mamma är nog lite glad över att jag inte kom den 7:e eftersom hon hade 2 dagar (8:e och 9:e maj) då hon var tvungen att vara inne på Lärarhögskolan. På lördagen den 10:e maj var mamma och pappa hemma hos några kompisar som heter Eva-Lena och Johan på grillfest. När de sedan kom hem och precis hade lagt sig bestämde jag mig för att det var dax. Mamma som var alldeles jättetrött gick upp och tog 2 allvedon, det hade en av hennes elever sagt att man skulle göra... Sedan somnade hon om och jag lät henne sova ända till klockan 8 då jag tyckte att det räckte. Klockan 17 åkte mamma och pappa in till förlossningen och jag tror att mamma hade jätteont. Allting gick bra, fast det tog lite tid eftersom jag inte riktigt ville komma ut, men så äntligen klockan 02.53 på måndagsmorgonen tittade jag fram. Mamma och pappa var trötta men lyckliga, jag tycker personligen att det är lite konstigt att pappa var trött - vad gjorde han egentligen? Som ni vet fick pappa rätt, jag var en pojke och mamma och pappa hade redan bestämt att jag skulle heta Theodore. Det betyder guds gåva, häftigt va! Så här såg jag ut när jag var alldeles nyfödd.


Efter några dagar på BB, med besök ifrån morfar, mormor, moster och morbror samt en pappa som hade en miljon frågor och trodde att allting var fel på mig (han var nog bara orolig) var det bara att packa ihop alla grejer och bege sig hem dit jag skulle bo tillsammans med mamma och pappa och ett antal dammråttor...

Nu är jag äntligen hemma, det känns härligt. Mitt liv kan börja!










1 kommentar:

Kusinen sa...

Fy, vad jag är glad att du är här!
Vi ska ha så himla kuligt ihop du och jag. Lova att du inte bara kommer tycka min storebror är värsta bästa! (Han är visserligen det, men jag tänker att du kanske mest vill leka med mig...)

Kram/Agnes