onsdag 30 juli 2008

Gammelmormor


Vi har varit och hälsat på min gammelmormor. Hon heter Margoth. Hon bor i en egen lägenhet, men när det är dags att äta mat går hon till en matsal och äter med en massa andra äldre människor. Jag och mamma kom dit precis när det var lunchdags. Jag vill lova att alla tanter och farbröder tyckte att jag var jättesöt. De glömde nästan bort att äta sin mat, än värre var det med dem som arbetade där. De kunde inte slita sig ifrån mig:-) När gammelmormor hade ätit klart gick vi in till henne. Där fick jag ligga på hennes sköna säng.

Det tyckte jag var jätteskönt fast det var ganska så varmt där inne och efter ett tag var det inte så roligt längre. Då tänkte mamma att gammelmormor skulle hålla mig i famnen... som om det skulle bli bättre då?! Jag tyckte inte att det var så kul.


Efter ett tag blev både jag och min gammelmormor trötta, då packade mamma in mig i bilen och så åkte vi hem till oss. Om jag ska vara ärlig så såg jag att gammelmormor också gick och lade sig i sin säng för att vila en liten stund.

Inga kommentarer: