måndag 20 oktober 2008

Nya hyss

Den senaste veckan har jag lärt mig massvis med saker... Min nya favorit är att ta tag i och sträcka mig efter allting som jag ser. Mamma har träningsvärk i hela överkroppen då jag ständigt rör mig fram och tillbaka för att nå det jag spanat in.

Här hjälper jag pappa att duka fram frukosten.

Här hjälper jag pappa att dricka öl.

Eftersom jag har haft lite ont i magen har jag inte fått börja äta andra saker än mammas bröstmjölk, men nu, äntligen har jag fått ge mig i kasst med the heavy stuff. Gröt! Mamma tycker att jag är jätteduktig, men trots detta blir jag kladdig i hela ansiktet. Snygg va?

En morgon när vi vaknade märkte mamma att jag var alldeles röd i armhålan. Inte bra, vi ringde till sjukvårdsrådgivningen (som mamma kan nummret till utantill) och blev beordrade att lufta... Lätt, eller vad säger ni? Byxor och mössa fick jag ha på mig för att inte frysa och mamma och pappa turades om att badda armålan med en torr handduk. En dag senare var allt bra igen. Tur för mig, jag vill ju inte se ut som en knasboll.

Mitt absolut senaste påhitt är att det endast är mamma som duger. I lördags åkte mamma iväg och handlade mat och jag passade på att skrika i pappas famn hela tiden. När mamma kom hem sa pappa att jag var hungrig, att det var därför jag skrek... men när mamma tog mig tystnade jag direkt. Stackars pappa, han tror säkert att jag inte tycker om honom, men det gör jag visst!

Nu ska jag och mamma till Ikea och handla en lammfäll som jag ska ha i min vagn. Jag och mamma har bytt ut ligginsatsen mot sittinsatsen eftersom jag är en stor kille nu.

Inga kommentarer: