fredag 31 oktober 2008

Mary Kay kväll

En kväll den här veckan skulle mamma få besök. Moster Nina skulle komma hit och visa en massa hudvårdsprodukter och smink och sån't som tjejer använder... Mamma hade bjudit in tre tanter, tant Eva-Lena, tant Emelie och tant Malin. I slutändan kom endast tant Eva-Lena så det blev en massa mat till de som slog sig ned kring middagsbordet innan sminkningen skulle börja.
Jag var på mitt bästa humör! Pappa hade fått i uppgift att ta hand om mig så att mamma kunde umgås med sina vänner, men mina föräldrar hade glömt en viktig sak... att fråga mig. Jag ville inte alls vara hos pappa i vardagsrummet när hela köket var fullt av söta flickor. Jag fick tillslut min vilja igenom och hamnade i mammas famn. Jag vet inte om hon uppskattade det lika mycket som jag.



Hela bordet var fullt med olika produkter, den ena konstigare än den andra och jag förståd inte alls varför man skulle smeta på sig så mycket olika saker i ansiktet. Men mamma och tant Eva-Lena gjorde glatt som moster Nina sa åt dem att göra, titta bara vad fåniga dem ser ut :-)


Fåniga eller inte, kvällen var lyckat och alla hann hem innan Greys började. Jag hade då för länge sedan somnat efter att ha ätit en stor portion gröt. Jag blev så mätt att jag sov enda till klockan 5 morgonen efter utan att vakna en enda gång. Mamma och pappa bockar och bugar eftersom de då fick sova 7 timmar i sträck...

Inga kommentarer: