tisdag 7 oktober 2008

Moster fyller år

Elin 19 år, hipp hipp hurra!

I helgen var jag, mamma och pappa hemma hos min mormor Birgitta. Anledningen till detta var att min minsta moster fyllde år. Hela 19 stycken! Mormor hade - som vanligt - lagat jättegod mat och pappa åt - som vanligt - som om han aldrig tidigare fått mat i hela sitt liv. Moster Elin har precis tagit körkort och i present fick hon en GPS av sina syskon med familjer. Hon undrade om detta var någon pik, då vi alla vet att hennes lokalsinne inte alltid är det bästa, men det sa mamma att det inte var. Vi vill bara att hon alltid ska komma hem säkert när hon är ute på vägarna. Mina kusiner Agnes och Victor var också där för att fira Elin. Det tycker jag var jätteskoj. Victor är en stor och cool kille, jag önskar att jag blir som han när jag blir stor. Hans lillasyster Agnes är det också riv i. När det var dags att äta dög inte det "vanliga" glaset som hon fick, alla vuxna hade ju vinglas, så varför skulle hon nöja sig med ett tråkigt ikea-glas. Det hela slutade med att Agens satt och drack mjölk ur ett av mormor Birgittas snapsglas :-) I think it was hilarious!

Efter middagen fick jag och Agnes sitta i mammas knä och läsa bok, eller rättare sagt titta i bok. Trots att Agens är äldre än jag märkte jag att hon också gillade min bok. Jag tror att det är för att det finns så fina färger och olika material att känna på i den.

Trots att det egentligen bara skulle ha varit Elin som fick presenter hade mormor Birgitta köpt några saker till mig också, jag blir alldeles för bortskämd. Jag fick massa fina kläder, både ifrån Sverige och ifrån Spanien, där mormor och moster precis varit på semester. Sedan fick jag en zippicup ifrån Mirómuseet, den är jättfin men mest tycker jag om mina fina strumpor. Visst är de snygga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coola strumpor, grabben! Min sambo har varit och tittat när Barcelona spelar på hemmaplan något han är riktigt stolt över! Kram och hälsa mamma/Mina

Theodore sa...

Tack Mina!

Mamma hälsar tillbaka. Hoppas att du får börja det nya jobbet snart.

Stor kram