lördag 4 oktober 2008

Min första förkylning

Denna vecka har jag varit liten och ynklig. Jag har varit förkyld för första gången i mitt liv och jag vill lova (för er som inte vet) att det inte är någon höjdare. Försök att äta och andas samtidigt när näsan är full med gröngult klet... inte lätt! Lika svårt är det att sova. Jag har snarkat högt till både mamma och pappas förtret men nu är jag absolut på bättringsvägen. Eftersom mamma inte har velat att jag ska träffa några andra bebbar när jag är sjuk har vi varit tvungna att avboka ett besök hos min nyaste syssling Ida (3 veckor gammal) samt min vanliga lekstund med Hilda som brukar äga rum en gång i veckan. Vi har istället tillbringat en massa tid hemma i lägenheten. Mindre skoj tycker både jag och mamma. Jag har lekt med alla mina leksaker de stunder då mamma inte har behövt bära runt på mig för att ingenting har varit bra.

När man är sjuk kan man ha pyjamas på sig hela dagen, det tycker jag är mysigt.
Jag leker med den stora gosehunden som jag fått av farfar.
Min favoritgroda, den låter när man skakar på den.

Att bita på dem röda, gula och blåa jordgubbarna är toppen. Egentligen är det en röd jordgubbe, en gul citron och en blå vindruveklase, men mamma är inte så smart :-)

Jag tycker om mina badleksaker, även då jag inte badar.

Någonting annat som jag har kommit på att jag tycker om är att hoppa upp och ner i mammas knä. Trots att jag inte ens väger 7 kilo är mamma numera en riktigt bodybilder om man tittar på hennes axlar. Pappa som har jobbat hela veckan var lycklig över att kunna vakna upp och gosa med sin underbara son, mig, på lördagsmorgonen. Efter en lugn morgon fick jag äntligen komma ut för första gången på flera dagar. Jag somnade nästan direkt i vagnen i det fina vädret och mamma och pappa hittade en gullig liten affär som sålde secondhand saker samt färska grönsaker. Den blev några bondböner som vi tydligen ska tillaga. Det blir spännande!

Inga kommentarer: