lördag 11 oktober 2008

Besök på mammas jobb

Igår var åkte jag och mamma i vår fina bil, hela vägen till mammas jobb. Vi skulle hälsa på tant Eva-Lena och alla andra som jobbar där samt mammas gulliga elever. Jag somnade gott i bilen och när jag vaknade var vi framme, kan det bli bättre? Mamma hade såklart glömt sina nycklar så det tog ett tag innan vi kunde komma in, men snälla tant Eva-Lena kom glatt och öppnade. Tyvärr hade en stor epedemi drabbat skolan (förkylningar och kräksjuka) det var jättemånga sjuka. Trisst för dem, då fick dem ju inte träffa mig. De som var på plats tyckte i alla fall att det var kul att jag kom förbi. Tant Lotta är galen i små bebbar och ville busa massvis med mig. Tant Eva-Lena ville att jag skulle hoppa med henne som jag gör med mamma, men jag var inte så sugen på det. Tillslut var jag dock tvungen att bjuda till, jag vill ju inte göra henne ledsen och jag böjde snällt på benen där jag stod på köksön.

Jag, tant Lotta och tant Eva-Lena

Tant Eva-Lena gav mamma ett inbjudningskort till en julfest.
Jag fick kuvertet, vilken glädje.
Jag och mamma i matsalen.
Uppe i mammas klassrum var det full fart, barnen hade leksaksdag, vilket innebär att alla barn får ta med sig en leksak till skolan. Det var leksaker överallt och en flicka som heter Tova hade en jättefin rosa häst som jag fick känna på. Om jag ska vara ärlig så smakade jag nog på den också. Efter en intensiv stund i klassrummet skulle mamma få äta lite lunch, på matsedeln var det hamburgare med klyftpotatis. Mums! I matsalen var det ännu fler barn än i mammas klassrum och alla ville hälsa på mig. Tala om uppmärksamhet, great! Mamma åt och efter en liten stund var jag alldeles trött av all uppståndelse. Mamma bestämde sig för att packa in oss i bilen och åka hem. Det passade mig alldeles utmärkt. Jag somnade innan mamma ens hunnit spänna fast säkerhetsbältet. Väl hemma sov jag i hela 3 timmar. En utflykt som denna tär på en :-)

Inga kommentarer: