lördag 9 april 2011

Skoter på fjället

En eftermiddag åkte jag, morfar och mormor Eva upp på fjället med skotern. Mamma fick också följa med men hon fick tolka bakom på sina skidor. Jag tyckte det var toppen att åka skoter och somnade ganska så fort i mormor Evas famn. På vägen upp på fjället var det dimmigt och disigt, helt enkelt ganska så tråkigt väder. Här provsitter jag skotern vid bilen.



Mamma tolkar som sagt bakom och passar på att ta ett fotografi. Det var tur att hon gjorde det i början, för i slutet var hon tvungen att hålla i sig med båda händerna, så brant och guppigt var det.






När vi kom upp till den lilla fjällstugan tittade solen precis fram, det blev fantastiskt fint. Jag lekte ute i snön medan morfar gjorde i ordning lunch över elden inne i stugan. Pyttipanna med köttbullar stod på menyn. Jag åt upp köttbullarna och nöjde mig med det. Nedanför stugan hade någon grävt några bivacker. Jag och mamma kröp in och tittade, det var häftigt men jag vet inte om jag skulle vilja sova där.


När vi var mätta och belåtna mulnade det på igen och vi hoppade upp på skotern för att åka tillbaka till stugan. Jag fick sitta längst fram och köra. Här kommer en film också.


Inga kommentarer: