lördag 9 april 2011

Skidor i Sälen

Skidåkning i Sälen, vad skoj vi hade det. Jag åkte verkligen skidor hela dagarna och tyckte att det var toppen. Mamma hjälpte mig förstås men i slutet av veckan kunde jag åka i de flacka backarna utan att hon höll i mig, bra jobbat tycker jag själv! Här är några bilder.


Första dagen var vi i Lindvallen. Det var skoj. Några bilder har ni redan sett här ser ni mig och mormor Eva i sittliften, den var både skojig och lite läskig. Det var dock skönt att få sitta och vila benen lite mellan åken.


Här är jag och mamma framför den största snögubbe jag någonsin sett.


I Hundfjället fanns det ett område som hette Trollskogen, där var det toppen. Backar som jag kunde åka i själv tillslut och massa spännande saker att titta på. Långt ner i backen fanns det som en liten by med kyrka, skola och bondgård. I kyrkan låg en liten flicka i en vagga, henne hade många barn gett sina nappar till, det ville dock inte jag göra. Mina nappar behåller jag själv.


Ett litet troll satt på dass och pratade för sig själv, spännande tyckte jag.

Inga kommentarer: