söndag 17 april 2011

Fjärilshuset i Haga

En dag förra helgen åkte jag, mamma, pappa och mormor till Fjärilshuset i Hagaparken. Där inne var det varmt och skönt vill jag lova. Det fanns massa saker att titta på, men fjärilarna... de gillade jag inte. Jag tyckte inte alls om när de kom flygandes emot mig. Mamma, pappa och mormor skrattade lite elakt och tyckte nog att jag var en liten fegis, men det får de tycka om de vill. Inne i värmen var det skönt och den fuktiga luften gjorde underverk med min elaka hosta.




Fiskarna var roliga att titta på. De färgglada kunde man klappa på om man ville, men jag ville inte! Mamma gjorde det istället.


Sköldpaddorna och ödlorna var roliga, jag tror att ödlorna är släkt med mamma Vevve.



Fjärilarna var ganska så fina att titta på så länge de satt stilla. Alla puppor som hängde i Fjärilshuset var helt okey, de rörde sig ju inte ur fläcken.

När vi hade tittat färdigt och var glada och nöjda bjöd mormor på fika. Mumsfillibabba säger jag bara. Jag åt både en glass och en chokladboll. Mätta och glada åkte vi hem och jag somnade som en klubbad säl i bilen.

Inga kommentarer: