fredag 22 april 2011

Scotland

Japp, då var det dags igen. Iväg på nästa äventyr tillsammans med både mamma och pappa denna gång. Skoj tycker vi alla 3. Denna gång styrde vi kosan mot Scotland och mer exakt Edinburgh, pappas favoritstad. Denna gång bjöds vi på strålande väder i dagarna 3, något som inte är så vanligt i Scotland om jag ska tror mamma och pappa. Picknick i parken var det första vi gjorde efter att vi checkat in där vi skulle bo.




Pizzan var god och jag passade på att springa runt som en tok, det var jag värd efter att ha suttit still på flygplanet så länge, så länge!





Till pappa och mammas glädje fanns det massa saker att göra i Edinburgh även för en 3-åring. Att sitta på pubar och dricka öl är nämligen inte min femma. Edinburgh Zoo blev vårt första stora utflyktsmål. Där fanns det massvis med spännande djur att titta på och jag trivdes som fisken i vattnet.



Här var en rolig fågel som bara hade ett ben, mamma sa att det andra benet troligtvis var uppdraget under magen på fågeln, men jag väljer att tro att fågelns ena ben blivit uppätet av en krokodil.




En stor kungsörn fick man titta på också, jag tyckte att den var jättestor och när pappa tyckte att jag skulle stå brevid när mamma fotograferade tittade jag bara på honom och undrade om han var spritt språngande galen. Stå, bredvid den där enorma fågeln, icke sa nicke!






Pingvinerna vågade jag mig däremot nära.














Efter att vi varit på Zoo i flera timmar och sett djur som noshörningar, flodhästar, lejon, apor och många många fler åkte vi hem igen. Eftermiddagen spenderade vi med att titta i affärer, mamma handlade som en galning som vanligt, men pappa var inte heller dålig han, för ovanlighetens skull. Efter en välbehövlig natts sömn åkte jag och mamma till City Farm och tittade på en massa djur även nästa dag. Vi möttes av en stor kalkon som burrade upp sig så det stod härliga till. Lite läskig tyckte mamma att han var.





Vi tittade på bondgårdsdjur. Det var skoj. Jag tyckte att fåren och lammen var väldigt söta. Efter ett litet tag dukade mamma fram fika och vi satte oss ner i parken för att ta det lite lugnt. I parken träffade jag också min nyaste kompis. Tom! Vilken kille, trots att varken han eller jag förstod vad den andra sa lekte vi länge länge i parken vid farmen.





Jag och Tom kör traktorn på gården.











Vilka härliga dagar vi hade, hela familjen är nöjd och glad. Pappa smet ut på kvällarna och lyssnade på musik på pubarna. Dagarna ägnades helt åt aktiviteter som jag tyckte var toppen. Vi hittade två fantastiska lekparker som vi spenderade mycket tid i. Mamma hann handla massa nya saker till både sig själv och till mig. Nästa gång vi åker till Edinburgh ska vi åka till ett ställe med massvis av tåg. Där finns nämligen ett stort och riktigt Thomaståg. Tyvärr hade de inte öppnat ännu, men jag är lika glad för det. Nu måste vi ju åka tillbaka till detta fantastiska ställe, inte mig emot!

Inga kommentarer: