torsdag 16 april 2009

Påsk på Ornö

Över påskhelgen styrde mamma och jag bilen mot Ornö. Pappa hade flygit iväg till London för en riktig grabbhelg och jag och mamma stod själva kvar:-) Morgonen började bra, jag var på strålande humör och lagom till det att vi skulle ge oss iväg var jag så trött att jag somnade så fort mamma satte in mig i bilen. Välplanerat om ni skulle fråga henne. Vi kom dock inte så långt för helt plötsligt pep det framme vid ratten och en stor röd termometer blinkade på instrumentpanelen. 110-väg och en liten Theo sovandes i bilen - inte det bästa senariot. Mamma fick gå ut och leta rätt på varningstriangeln och passade samtidigt på att ringa morfar som snäll som han är ryckte ut. Efter att fyllt på med vatten och kört en liten bit konstaterade vi att ingenting hade förändrats. Temperaturen steg och vi fick koppla på bogserlinan ungefär samtidigt som Theo bestämde sig för att vakna. Att bli bogserad och samtidigt försöka underhålla mig i baksätet tyckte mamma var lite trixigt. Jag tycker att hon skötte sig utmärkt och väl hemma hos morfar och mormor Eva fick jag äntligen komma ut i det fina vädret. Lunch väntade medan mamma och morfar fixade med bilen... Tillslut kom vi fram till att det bästa skulle vara om jag och mamma lånade morfars och mormor Evas bil istället. Färjan vi skulle åkt med hade 10.30 som avgångstid. 16.30 satt vi på färjan påväg ut i skärgården, några timmar försenade men lika glada ändå. Mamma tycker alltid att det är så härligt att åka ut till Ornö, trevligt sällskap och mycket rolig att göra. Jag tycker också att det är kul. Jag gillar dock familjens djur mest av allt.

Lexi

Tiger

och de 11 korna

Det var jättehärligt väder och vi gjorde en massa spännande saker. Vi gick på promenader, lekte vid bryggan, gungade och eldade rishögar samt gräset i hagarna. Jag tyckte att det var jättespännande.


Sophie och Carl-Otto är jättestora i jämförelse med mig. De tyckte mest om att vara med sina kompisar och att sitta och njuta i solen. Jag fick vara med litegrann men sedan lät jag dem vara ifred.

Ni måste ju få se min nya fina vagn också. Jag tycker jättemycket om den och mamma är också väldigt nöjd. Pappa också, men det skulle han aldrig erkänna. Här sitter jag i den och tittar på korna. Dem är fina och jag tror nästan att de är räddare för mig än vad jag är för dem.

Efter några fantastiska dagar var det dags att säga adjö. Vi kommer snart igen. Innan vi åkte hjälpte jag mamma att köra ner smutstvätten till tvättstugan med min lilla gå-vagn.

Inga kommentarer: