onsdag 22 april 2009

Hilda på besök

Idag kom Hilda och hennes mamma Ylva på besök. Det var länge sedan vi träffades och Hildas hår hade blivit alldeles lockigt. Fint tycker jag. Jag låg och sov när gästerna anlände, men jag vaknade fort då jag hörde att Hilda lekte inne på mitt rum. Jag ville ju också leka och framförallt äta mellis. Det blev banan och smörgås för mig och gröt för Hilda, de stora fick nöja sig med smörgås och thé.


Efter fikastunden lekte vi lite till inne innan mamma kom på att vi skulle gå ut till lekparken, bra idé tyckte jag och Hilda tills vi kom på att detta innebar påklädning i allra högsta grad. Massvis med kläder skulle vi tydligen ha... Väl påpälsade kom vi tillslut ut till lekparken. Hilda började med att gunga och jag passade på att sitta på hästapållen.

Hilda tyckte inte att lekparken var så kul, jag hade desto roligare. Vi stannade en liten stund och vi hann med att både gunga, leka i sandlådan och gunga gungbräda tillsammans.




Sedan fick vi nog, hem igen. Mamma slarrvade och satte inte på mig selen i vagnen, vi skulle ju en sådan kort bit. Jag ville inte sitta i vagnen och var nära att dunka huvudet i asfalten när jag kastade mig snett framåt. Mamma fick hjärtat i halsgropen men lyckades på något vis få tag i min luva och rädda mig ifrån att slå i marken, halvt strypt blev jag på köpet, men det var bättre än vad som annars hade hänt. Nu är det sele i vagnen som gäller, hur kort bit vi än ska! Väl hemma hann vi leka en liten stund till innan Hilda och Ylva skulle bege sig iväg på nästa äventyr - in till den stora staden... Imorgon börjar Ylva jobba så nu får vi träffas på helgerna istället. Jag längtar till nästa gång. Jag är faktiskt inte lika rädd för Hilda längre:-)

Inga kommentarer: