måndag 27 april 2009

Emrik 1 år

För några dagar sedan fyllde min kompis Emrik 1 år. Detta skulle firas tyckte mamma och jag så vi passade på att baka en tårta dagen till ära. Jag åt mest grädde och vindruvor medan mamma stod för tårtbaket.

Vi tog med oss tårtan till Öppna förskolan för att verkligen fira Emrik med pompa och ståt. Det var inte jättemånga barn på plats, men detta innebar mer tårta till oss som var där och det tyckte jag var toppen. Emrik tyckte sådär om tårtan men hans mamma Annika blev jätterörd över att vi bakat. Det tycker vi är en självklarhet!


Emrik fick ett litet paket av mig också. I paketet var det en t-shirt med trycket ÖVNINGSGÅR på. Jag tyckte att den passade honom perfekt eftersom han blir bättre och bättre varje dag och snart kommer han springa fram med full fart. Emriks mamma satte på honom tröjan när de skulle gå hem, titta så fin han blev.

Inga kommentarer: