onsdag 8 april 2009

Maten ska in i munnen

Häromdagen tyckte mamma att jag skulle lära mig att äta själv med hjälp av en sked. Jag hade nämligen imponerat hemma hos farfar där jag lyckades komma på hur man skulle föra skeden till munnen. Hos farfar var skeden full med glass och det var väl inga problem att hitta rätt då. Mamma undrade om spagetti med tomat och mozzarella skulle vara lika populärt. Efter en lite stund började jag få in snittsen, jag klarade mig fin-fint! Gott var det också, jag har ju varit lite kräsen ett tag, men nu börjar saker och ting att slinka ner i min mage igen. Trots att det enligt bilderna ser ut som om jag inte fått i mig nästan någon mat alls fick jag alldeles själv i mig nästan en hel burk. Mamma fick sanera efteråt, både mig och omgivningen. När jag var färdigduschad och hon gav sig på köksgolvet hade den oragneröda sörjan etsat sig fast i golvet så hon fick minsann skrubba en bra stund. Här följer några bilder.
Kladdigt värre, men det mesta hamnade i min mage

några spagettisar lyckades fastna i handen, lägg märke till pincettgreppet

nu var maten slut

Inga kommentarer: