lördag 27 december 2008

Ännu fler paket...

Är det möjligt? Jag tror att jag har fått minst hundra paket.

Massvis med papper och snören, toppen tycker jag. Jag fick kläder, leksaker, pengar till en ny bilbarnstol och ett körkort, ja ni läste rätt. Farbror Jonas och faster Erica har startat en fond till mig som ska resultera i ett körkort när den dagen kommer. Just nu finns körkortet bara på låtsas inramat som en fin tavla.
jag och farbror Jonas med mitt fina körkort
här leker jag med mina nya leksaker
Vi nere hos farmor och farfar och kommer att stanna här tills efter nyår. Hela familjen är sjuka, det är nog jag som har smittat dem. Pappa är det mest synd om, annat vore ju konstigt. Vi snorar och snurvlar och snyter oss om vart annat, men jag är glad ändå, i alla fall när jag är hos mamma och endast hos mamma. Hon är den enda som duger just nu och jag tror att hon börjar blir lite trött på det, men jag är en bestämd herre så vi får se när jag ändrar mig och släpper andra människor in på livet igen.
på julafton var jag och pappa snyggast i stan
Vi har varit på en massa olika utflykter här, mamma och pappa flänger runt med mig i hasorna och vi hälsar på både den ena och den andra. Igår vaknade jag inte på ett och samma ställe under hela dagen. På morgonen vaknade jag hemma hos farmor förstås, nästa gång jag vaknade efter en liten tupplur var jag på Babyland där mamma och pappa handlade en bilbarnstol. Den är blå och svart och jättefin. Nästa gång jag slog upp ögonen var vi hos farbror Jonas och faster Erica och slutligen vaknade jag hemma hos pappas barndomskompis Magnus sent på kvällskvisten. Tur att man har mamma som en säker punkt här i livet. Idag är pappa iväg och lagar bilen tillsammans med farfar. Jag och farmor har varit på promenad så mamma har fått liten "egentid", hon niger och bockar. Imorgon ska vi hem till gammelmormor på fika och så rullar dagarna på. Om min hosta inte är bättre på måndag har mamma bestämt sig för att ta med mig till doktorn. Hoppas han är lika snäll som den förre läkaren jag var hos, vi blev ju riktiga bundisar han och jag. Jag önskar er alla en riktigt god fortsättning, hoppas vi ses snart igen. En stor julkram från mig till er alla!
Tomten är liten men glad som aldrig förr!

Inga kommentarer: