lördag 6 december 2008

Var är mamma?

Igår tyckte mamma att det var dags att roa sig lite utan mig och pappa, hon var nämligen bjuden på julgala med sina arbetskamrater. Det skulle bjudas på god mat och bra underhållning. Unnade jag henne det? Svar nej! Pappa var väl okey ett tag men när jag blev trött och ville sova var det ingenting som dög, förutom mamma och hon var ju mil härifrån. Hur kan mina föräldrar göra detta mot mig? Jag var otröstlig och letade hela tiden efter mamma hemma i lägenheten, jag trodde ett tag att hon gömde sig inne på toaletten, men när jag och pappa gick dit för att släcka lampan förstod jag att hon inte var där, då grät jag om möjligt ännu mer. Vällingen som pappa gjorde i ordning dög inte och när jag skulle äta gröt var jag så trött att jag var ledsen trots att jag var hungrig. Tillslut somnade jag av utmattning vid 20.30-tiden. Jag tror att pappa tyckte det var skönt, han hade ju kämpat tappert hela kvällen och jag gjorde det inte lätt för honom... När mamma kom hem låg jag fortfarande och sov men hon tog upp mig och gav mig lite mammamat, det var gott och det kändes bra att hon var hemma. Imorse när jag vaknade och mamma lyfte över mig till hennes och pappas säng tittade jag mig ordentligt omkring, jag var tvungen att kontrollera att båda mina älskade föräldrar var där och ingen annanstans.

Veckan har annars gott väldigt fort, vi har varit på öppna förskolan, hälsat på Hilda och Ylva samt gjort ett besök hos gammelmormor. Där var det full rulle eftersom det var en trubadur på besök. Alla gamla tanter och farbröder sjöng för fulla muggar och trubaduren sa att jag nog var den yngsta i församlingen. Då skrattade alla gamla människor gott. Min farfar har hälsat på också, då blev jag alldeles glad, det var länge sedan jag såg honom. Mamma lägger in lite bilder för att visa vad vi pysslat med.

Veckan började med att jag hjälpte mamma att bädda sängen
jag har lekt med mina leksaker

här åker pepparkaksgubben karusell
jag också när pappa busar
jag gör "flygplanet"
dusch innan det är läggdags

en trött kille efter en händelserik dag

Inga kommentarer: