tisdag 2 december 2008

Majskrokar kräver dusch

I några dagar har mamma givit mig majskrokar när hon och pappa äter middag så att jag kan sitta med vid bordet utan att gå lottlös därifrån. Majskrokarna har en underlig förmåga att bara smälta i munnen och försvinna ner i magen, i alla fall större delen av majskroken, resten hamnar lite varsom. Golvet och barnstolen är ett favorittillhåll för majskrokarna, mellan mina fingrar är ett annat :-) Trots detta klet och gägg tycker mamma att det är viktigt att jag sitter med vid bordet och lär mig hur det går till i de stora människornas värld, så hon får helt enkelt acceptera detta gägg och att jag nu sedan en vecka tillbaka måste bada eller duscha varje kväll. Inte mig emot!
Här har jag lyckas få in nästa hela majskroken i munnen...


handen måste in för att komma åt den sista lilla mumsbiten...

efteråt var både jag och bordet alldeles kladdiga.

Det var dags för storrengöring och jag och Bumbo fick snällt hoppa ner i badkaret. Jag gillar ju att bada, men nu har även duschen blivit en favorit. Jag gillar mest när jag kan se vattnet, men ibland försöker mamma spruta vatten på ryggen och det går också bra...

allra mest tycker jag dock om att duscha själv.

Inga kommentarer: