tisdag 5 juli 2011

Vrångö

Vilken fantastisk skärgård göteborgarna har. Några härliga öar som erbjöd varierade aktiviteter. Vi bestämde oss för att besöka Vrångö. Solen värmde gott när vi tog spårvagnen ut mot havet.


Framme på ön svalkade vindarna gott och de små husen var fantastiskt fina att titta på. Vi gick genast ner till fiskehamnen för att inskaffa lunch. På vägen passade vi på att kika på fiskebodar, fin utsikt och burar som fiskarna använder.
















Vrångöröra, rökt makrill med potatissallad och tunbrödrulle med lax och rom blev lunch denna dag. Inte illa och alldeles färskt. Pappa och mamma njöt i stora drag. Det gjorde jag också, men jag började längta till stranden. Efter en lite promenad över ön kom vi äntligen fram. Jag och mamma plockade massvis med snäckor. Visst är de fina.


Hela dagen lekte jag, mamma och pappa på stranden. Vattnet var lagom varmt och solen sken hela tiden. Vinden svalkade skönt och till pappas glädje var det inte så mycket folk där, ni vet ju att han gillar att vara själv:-) Här kommer några bilder som mamma tog under dagen.













När vi väntade på färjan tillbaka till fastlandet fick vi sällskap av en fiskmås.






Tillbaka på fastlandet fick vi trängas med en massa folk på spårvagnen tillbaka till stan. Det var varmt och svettigt, men jag somnade snabbt och vaknade inte ens när mamma lyfte över mig till bilbarnstolen och styrde bilen tillbaka till farmor i Jönköping.

Inga kommentarer: